Відповідно до плану роботи ВІППО 15 травня 2018 року відбувся круглий стіл «Інклюзія в Новій українській школі: виклики сьогодення».
Метою заходу було висвітлити реалізацію освітньої політики держави з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами в системі загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти в нашій області в умовах інклюзивної освіти.
Для участі у роботі круглого столу були запрошені працівники, відповідальні за інклюзивну освіту, науковці, науково-педагогічні та педагогічні працівники, педагоги, адміністрація навчальних закладів, представники органів державної влади, громадських організацій, батьки дітей з особливими освітніми потребами.
З вітальним словом до учасників звернувся ректор ВІППО Олешко Петро Степанович.
Практику з упровадження інклюзивного навчання в Україні та на Волині презентувала методист з інклюзивної освіти Романюк Світлана Володимирівна.
Методикою впровадження інклюзивної освіти, системою роботи з дітьми з особливими потребами поділилися: Шворак Василь Григорович, директор ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8 м. Ковеля, і Бочковський Валентин Дмитрович, заступник директора з навчально-виховної роботи навчально-виховного комплексу «ЗОШ І-ІІІ ступенів — гімназія» м. Горохова.
Досвідом організації роботи інклюзивно-ресурсного центру поділилась Токарєва Олена Петрівна, директор ІРЦ м. Володимира-Волинського.
З особливостями психолого-педагогічного супроводу з професійної підготовки учнів з особливими освітніми потребами в ПТНЗ ознайомила Павук Інна Василівна, психолог ЛЦППО.
Про професійний розвиток педагогів, підготовку кадрів до роботи у форматі інклюзивної освіти інформували Коць Вікторія Вікторівна, методист з інклюзивної освіти ВІППО, Кузава Ірина Борисівна, доцент, доктор педагогічних наук,завідувач кафедрою фізіології і методики початкового навчання СНУ імені Лесі Українки.
Учасники круглого столу мали можливість отримати відповіді щодо проблемних питань, які гальмують впровадження інклюзивного навчання, .спілкуючись з Корець Ангеліною Йосипівною, головним спеціалістом управління освіти Волинської облдержадміністрації, та Мазурик Тамарою Володимирівною, директором Волинського обласного ресурсного центру з інклюзивної освіти.
Участь у хаході для всіх була доброю нагодою публічно представити свою позицію і чітко визначити подальші кроки у створенні якісного інклюзивного освітнього середовища, що є одним із пріоритетних завдань Нової української школи.
Романюк С. В., методист відділу
з питань управлінської діяльності та інклюзивної освіти
|